De la dureri articulare după chimioterapie


În cazurile severe, se resimte durerea osoasă severă după chimioterapie, îmbolnăvirea articulațiilor. Pot apărea fisuri, ulcerații sau leziuni deschise pe picioare, făcând dificilă mersul pe jos.

Celulele canceroase care s-au răspândit la nivelul osului pot secreta crea substanțe care formează alte celule din țesutul osos numite osteoclaste. Aceste celule infectează osul. Tumorile slăbesc oasele, ceea ce poate duce la complicații. Notă: Dacă un pacient este supus chimioterapiei și există aceste simptome, acest lucru nu înseamnă întotdeauna că acesta suferă de sindrom mână-picior. Alte afecțiuni pot provoca simptome similare.

De exemplu: dacă pacientul se angajează în mod regulat în sport sau în muncă fizică greu.

Prevenirea și tratamentul

Consultați un medic, ortopedist sau alt specialist pentru durere după chimioterapie pentru a determina originea durerii, disconfortului și a tratamentului adecvat. Puteți obține un diagnostic: ultrasunete, RMN, CT, radiografie, pentru a afla alte posibile cauze ale durerii la nivelul picioarelor. Sindromul este cel mai frecvent asociat cu 5 fluorouracil 5 UFdoxorubicină și citarabină.

  1. Articulatii maini dureroase
  2. Picioarele dureroase dupa chimioterapie, ce sa fac - Angiom November
  3. By: Autor Neuropain Tags: Comments: 0 decembrie 15th, In urma cu peste 30 de ani, Organizatia Mondiala a Sanatatii atragea atentia ca a avea cancer nu trebuie sa fie sinonim cu a avea durere produsa de evolutia bolii.
  4. Refacerea cartilajului genunchiului la vârstnici

Cancerul de droguri "Vincristina" provoacă durere la nivelul articulațiilor după chimioterapia în oase. Când medicamentele chimioterapeutice pătrund în celule prin vasele mici ale capilarelor din sistemul circulator, ele provoacă leziuni nu numai la celulele maligne, ci și la cele sănătoase.

Clasificarea complicațiilor

Prin urmare, simptomele dureroase pot fi cauzate chiar de presiunea și frecare de la mersul pe jos și în picioare pe picioare, precum și de folosirea normală a mâinilor. Apariția durerii în articulații se datorează artritei, care se dezvoltă ca rezultat al efectelor toxice ale medicamentelor pentru chimioterapie. De ce sunt dureri la nivelul picioarelor posibile după chimioterapie și cum se poate face față cu acestea Durerea - un efect secundar frecvent după ce a suferit "chimia".

Ele pot fi de un alt caracter și locație.

Efecte secundare ale tratamentului împotriva cancerului — partea a-II-a După tratamentul chimioterapic al durerii articulare Durerea de oase este descrisa ca o sensibilitate extrema sau disconfort la unul sau mai multe oase si difera de durerea de muschi sau de articulatii, deoarece se manifesta fie ca te misti sau nu. In general, durerea de oase este legata de probleme de sanatate care afecteaza functia sau structura oaselor. De obicei, apare cand persoana a suferit o trauma precum un accident rutier sau o cadere. Impactul poate duce la rupturi sau fracturi de oase, care, la randul lor, cauzeaza dureri.

Dureri ale picioarelor după chimioterapie După efectuarea chimioterapiei, destul de des pacienții se plâng de durere severă la nivelul membrelor sau organelor interne. Acest lucru se datorează în principal faptului că medicamentele injectate "în căutare de" metastaze afectează întregul corp. Astfel, nu numai celulele bolnave sunt afectate, dar și cele sănătoase. În același timp, în timpul primirii chimioterapiei, medicamentele din corpul uman acumulează o cantitate semnificativă de celule moarte și substanțe toxice care au un efect distructiv asupra diferitelor sisteme ale corpului.

Datorită faptului că medicamentele care luptă împotriva cancerului sunt destul de agresive, dacă nu se face nimic, picioarele după chimioterapie rănesc mult și mult timp - până la câteva luni.

Astfel de efecte ale tratamentului se manifestă aproximativ săptămâni după terminarea cursului de chimie.

de la dureri articulare după chimioterapie dureri articulare amorțite

Practic, durerea este acut simțită după trezire, precum și în timpul lungii mersului pe jos sau a lungul ședinței într-o singură poziție.

Ce să faci Dacă, după ce durează chimioterapia, trebuie să contactați un oncolog. Aceasta vă va ajuta să aflați ce a cauzat această condiție. Pe baza rezultatelor examinării, pacientul poate necesita adesea și consultarea altor specialiști, de exemplu, un neuropatolog. Diagnosticul stării pacientului se realizează utilizând următoarele studii: analiza de laborator a sângelui și a urinei; raze X; tomografie computerizată; SUA.

Conform rezultatelor sondajului, gradul de intoxicare cu medicamente este determinat pe o scară de la 0 la 5. Pentru durerea articulațiilor brațelor sau picioarelor, este de obicei definită până la nivelul 2.

de la dureri articulare după chimioterapie durere de cot sălbatic

Unii medici împart nivelul de durere în moderată și severă. Într-un caz în care, după ce picioarele "chimiei" rănesc, atunci motivul real poate fi determinat numai de către un medic. O decizie independentă privind utilizarea analgezicului poate duce numai la complicații.

Pe baza diagnosticului, este prescris un curs de medicamente analgezice, în paralel cu care este adesea necesar să se ia medicamente antiinflamatoare nesteroidiene și antidepresive. De multe ori, diclofenacul sub formă de comprimate este prescris pentru ameliorarea durerii musculare, dar cu utilizarea acestui medicament este necesar să aveți grijă să nu permiteți o supradoză periculoasă.

de la dureri articulare după chimioterapie după dureri articulare

În cazul utilizării pe termen lung, acest medicament începe să afecteze negativ structura oaselor. Dacă este necesar să se prescrie un medicament pentru utilizare pe termen scurt, cel mai adesea alegerea medicilor cade pe Ketorolac.

Pentru a îmbunătăți starea articulațiilor sau a mușchilor picioarelor bolnave, se recomandă să luați medicamente cu întreruperi, fizioterapie prescrise și exerciții terapeutice substanta vascoelastica pentru genunchi. Alte exerciții membrelor bolnave este mai bine să nu o povară.

Pentru a ameliora durerea care dă picioarelor picior, genunchieste adesea recomandat să se utilizeze adsorbanți. Efectul acestor medicamente este de a colecta toxinele acumulate în organism și de a le elimina. Pentru a întări oasele, este de dorit să se adauge aportul de calciu și magneziu, vitaminele din grupul B și agenții care conțin acid glutamic în plus față de cursul principal de medicamente.

Dureri articulare după chimioterapie

Restaurarea stării anumitor structuri ale corpului după chimioterapie este adesea promovată de o dietă, care poate fi sfătuită de către medicul curant. Cauze ale durerii piciorului după chimioterapie Principalele motive pentru care pacienții suferă de dureri la picioare după chimioterapie sunt următoarele: polineuropatii; impactul negativ al medicamentelor asupra stării venelor și a arterelor; afectarea măduvei osoase.

Înapoi la cuprins Cum este tratamentul? Orice medicament trebuie luat cu permisiunea unui medic. Pentru a trata o comună, se iau astfel de măsuri: Medicul dumneavoastră vă poate prescrie anestezic, cum ar fi Diclofenac.

Polineuropatia este o încălcare a fibrelor sistemului nervos periferic. Ca urmare, durerea se dezvoltă în diferite părți ale membrelor: picioarele, genunchii etc.

Adesea, în această stare, pacienții se plâng de amorțeala degetelor de la picioare sau de mâini și de o senzație de furnicături în ele.

Principalele motive

Când se stabilește un diagnostic de polineuropatie, sunt prescrise medicamente antiepileptice și antidepresive. Sub influența chimioterapiei în vase, unii oameni dezvoltă modificări, vene varicoase, flebită, fleboscleroză, sau o problemă existentă de acest tip este agravată.

Măduva osoasă umană este responsabilă pentru producerea de elemente sanguine și este implicată în procesul de structură osoasă.

Celulele sale se împart constant și se dezvoltă.

Expert medical al articolului

La rândul său, chimioterapia afectează toate celulele reproducătoare și nu numai cele care au devenit tumori. Din cauza acestui de la dureri articulare după chimioterapie, măduva osoasă cade adesea sub influența medicamentelor de acest tip, ceea ce duce la o încălcare a structurii și funcțiilor sale și, ca o consecință, la apariția durerii. Chimioterapia poate exacerba o boală precum artroza.

Acest lucru este valabil mai ales pentru pacienții cu diabet zaharat, probleme metabolice și tulburări endocrine.

Diagnostice

În acest caz, pentru a normaliza starea pacientului, este necesar, pe lângă tratamentul standard, să se realizeze o scădere a zahărului din sânge. Adesea, durerea articulațiilor este asociată cu un nivel redus de hemoglobină în sânge sub influența "chimiei". Această situație este determinată de un test de sânge. Dacă articulațiile rănesc mult timp după terminarea cursului "chimiei", de exemplu, timp de o jumătate de an, acest lucru poate indica faptul că au apărut modificări degenerative în țesutul lor de cartilagiu sub de la dureri articulare după chimioterapie drogurilor.

Utilizarea neautorizată a medicamentelor pentru durere poate duce la complicații. Pentru a prescrie tratamentul în mod corespunzător, este necesar să se cunoască care sistem al corpului a fost afectat de medicamentele luate. Pentru a face acest lucru, trebuie să contactați un oncolog, care va programa un examen și va recomanda tratamentul corect. După chimioterapie, picioarele mi-au rănit.